Adatlap


Esettanulmány címe:
Teljeskörű iroda technikai és informatikai szolgáltatás nyújtása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Cégünk beszállítóként, és szolgáltatóként is dolgozik egy 80 fős irodát foglalkoztató cégnél. A szóban forgó cég főként vegyszerekkel foglalkozik. Országos szinten szállítják be mezőgazdasági cégeknek. Ügyviteli rendszerben dolgoznak az alkalmazottak. Az ügyfél országos szinten magasnak számító forgalmat bonyolít le.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Amikor a céghez bekerültünk az első vizit után láttuk, hogy a cég profiljához és méretéhez képest elavult volt a rendszer, mind hálózati, mint szoftveres, és mind fizikai- irodatechnikai szinten. Az irodai dolgozók panaszkodtak az szoftverek/ számítógépek lassúságára/ elavultságára. Legfőbb problémát minden esetben az ügyviteli szoftver működése jelentette, cég ebben a szoftverben számláz , könyvel . Mivel lassú volt az ügyviteli szoftver, és kimaradások miatt sok volt a holt idő ameddig nem tudott egy-egy ember dolgozni. És amit még mi láttunk a beszállított tonerekből, hogy nagyon gazdaságtalan a jelenlegi nyomtatók üzemeltetése. Ezen felül a dokumentumok engedélyeztetése épületen belül nehézségekbe ütközött, átláthatatlan volt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Helyszínen csináltunk sebesség teszteket, megállapítottuk hogy a jelenlegi hálózatot vezérlő eszközök(össze vissza voltak routerek/switch-ek, volt hogy egy irodában 2 switch is volt) , és az elavult utp kábelezés jelenti egyrészről a problémát. Újra építettünk a cégnél az egész hálózatot, rack szekrénybe összpontosítottuk a végpontokat. Patch-paneleket, és gigabites switchek-et üzemeltünk be. Amelyik számítógép elavult volt, vagy nem tudta a hálózati csatlakozó a megfelelő sebességet azt lecseréltük. Ezután a hálózati elérési sebesség növekedett, sokkal gyorsabban, sokkal több műveletet sikerült elvégezni. Ez azt eredményezte, hogy a szerver nem tudta már megfelelően kiszolgálni a klienseket (túlterhelődött), jeleztük a vezetőség felé, valamint kérték az eszköz modernizálását/ cseréjét. Miután ez is megtörtént egy embernek 1/10 annyi időt kellet várni a lekérésekkel a ügyviteli szoftvernél, ami növelte az irodai alkalmazottak hatékonyságát. Ebből kifolyólag kialakult a bizalom felénk, és kérték tőlünk az irodatechnikai eszközök felülvizsgálatát is. Egyből láttuk, hogy sokkal költségkímélőbb és modernebb megoldásokat tudunk kínálni nyomtatás területén. Azóta bérlik tőlünk a nyomtatókat, másolókat, fele annyit költenek havonta a nyomtatásra, mint előtte a tonerekre, és irodatechnikai eszközök beszerzésére. A későbbiek folyamán bevezettük az Office M365 csomagokat, valamint egy dokumentumkezelési szoftvert, amely még hatékonyabbá tette az ügyfél részére a munka folyamatokat.