Esettanulmány címe:
Esettanulmány
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
területen kívüli szervezet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmány alapjául szolgáló ügyfelünk egy a Budapesten működő több mint 130 főt foglalkoztató jövedéki termékeket előállító, gyártó és forgalmazó cég, akikkel 2005 óta állunk üzleti kapcsolatban. Ügyfelünknek további leányvállalatai Csehországban és Romániában vannak. A cég elsősorban ipari tevékenységet folytató cégek számára szállít be jövedéki alapanyagokat és nyújt egyéb karbantartási szolgáltatásokat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Szoftverünk, az ENTERSys – enterTrade SQL verziójú jövedéki engedélyes nyilvántartó és adatszolgáltató, készletgazdálkodási és számlázási program megvásárlása előtt a következő problémákkal kellett nap, mint nap szembesülniük:
- A jövedéki termék előállításának gyártási folyamatát kézi nyilvántartással vezetették, mely hibázási lehetőségekre adott okot, továbbá a létrehozott jövedéki termékek KN kódonként összesítéseit kézzel kellett mindig kiszámolni, nem beszélve arról, hogy mindez pénz és időrabló tevékenységnek bizonyult.
- A partnereiket és azok adatait nem tartották nyilván, ezzel számtalan lehetőségtől estek el (pl. hírlevelek kiküldése, személyre szabott szolgáltatások)
- Adataikat Excel táblákban vezették, ami adatrögzítési hibákhoz vezetett, melyet csak egy időben egy felhasználó tudott módosítani.
- Számláikat papír alapon adták át könyvelőjüknek, azonban ez rettentő sok plusz terhet rótt mind a cégre, mind a könyvelőre.
- Rengeteg időt fordítottak adminisztrációra, adatok keresésére, aminek köszönhetően nem tudtak a cég fejlesztésére koncentrálni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ENTERSys – enterTrade SQL verziójú jövedéki engedélyes nyilvántartó és adatszolgáltató, készletgazdálkodási és számlázási program megvásárlásával a fenti problémák megszűntek. A következő megoldásokkal jelentős mennyiségű pénzt takarított meg a vállalkozás, és ezáltal gördülékenyebbé vált a napi munkavégzés:
- A korszerű grafikus felhasználói felület kezelésével a bevételezés, a termékek nyilvántartása, az értékesítés és számlakiállítás egyszerűvé és gyorssá vált
- A jövedéki termékek gyártásának, előállításának folyamata naprakészen adóraktári nyilvántartás formájában bármikor lekérdezhető, a napi adatszolgáltatási kötelezettségnek két kattintással eleget tudnak tenni. A program elkészíti a NAV_j28 adatszolgáltatás nyomtatványt az ÁNYK program számára a napi adóraktári mozgások alapján.
A jövedéki nagyker tevékenységről havi jelentést készít a program, egy kattintással elkészül az adatszolgáltatás a J09-es ÁNYK nyomtatvány számára.
A külföldre értékesített jövedéki termékekről Elektronikus kísérőokány készíthető. Az elkészített EKO nyomtatványokat a program összesíti havi bontásban az ÁNYK program számára a NAV_J16-os nyomtatványra.
- Továbbá a programrendszerünk Zárjegyek felhasználásának nyilvántartására is alkalmas, elkészíti a NAV_J08-as ÁNYK nyomtatványt is.
- Vevőiket, beszállítóikat és egyéb ügyfeleiket a partnerlistában tartják nyilván. A partnerekhez nem csak számlázási nevet és címet, hanem számos egyéb adatot rendelhetnek, illetve csoportokba rendezhetik őket. Számlázáskor egyszerűen ki tudják választani a partnert a partnerlistából.
- Egyszerűen elkészítik a számlákat, díjbekérőket, eladásokat, szállítóleveleket, árajánlatokat, bejövő megrendeléseket, kimenő megrendeléseket, és ezek formátumát részletesen testreszabják.
- A számlákat elektronikus formában küldik el a vevők számára digitális aláírással ellátva.
- A kiállított számlákat azonnal feltölti az ENTERSys programrendszerünk a NAV Online adatszolgáltatás számára a mindenkor hatályos verz