Esettanulmány címe:
Bitrix24 általános ügymenetkezelő rendszer bevezetése és üzleti igény szerinti modulfejlesztés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő megrendelő pénzügyi szolgáltatásokkal, főként faktoring és követeléskezelő tevékenységgel, valamint államilag támogatott hitelkonstrukciók kihelyezésével foglalkozik.
1996 óta az egyik meghatározó szereplő a pénzügyi vállalkozások körében, aki tevékenységével biztos pénzügyi hátteret ad a hazai vállalkozásoknak. Folyamatos innovációval és üzletági bővüléssel stabil növekedést mutat a teljeskörű követeléskezelés és követelésvásárlás terén. Tevékenységének pénzügyi hátterét a saját források mellett a bankszektor szereplőivel kialakított régóta fennálló együttműködés biztosítja.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Megrendelőnk üzleti igénye volt, hogy informatikai támogatást készítsünk számára, amely egyszerűsíti az ügymenetét. Ennek főbb sarokpontjai a következő voltak:
• általános vállalati ügymenetkezelés,
• CRM (customer relationship manager: ügyfélkapcsolat menedzser),
• projekt és feladatkezelés,
• érkeztetés, iktatás,
• beérkező számlák, megrendelések jóváhagyási folyamatának kezelése (utalási fájl készítés),
• eszközkezelés,
• gépjármű és benzinkártya nyilvántartás,
• közös dokumentumkezelés.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az üzleti igények felmérése és ezek rendszerbe illesztése egy tanácsadói és fejlesztői folyamat eredménye. Az informatikai megoldásunk keretrendszereként a Bitrix24-et használtuk. Az rendszer moduljainak üzleti igényekre szabása és jogosultságok beállítása a felmérés utáni első lépésként történt meg. Az egyes modulok bevezetése ezek bonyolultságától függően egy iteratív fejlesztési folyamat részeként vagy a felmérés során előre definiált módon került megvalósításra.
A CRM modul felparaméterezése a jogosultságok beállításával és az egyes entitásoknál megjelenő mezők beállításával kezdődött. Ezek után lefejlesztésre kerültek a CRM elemekhez kapcsolt üzleti folyamatok, amelyek a felhasználók életét hivatottak egyszerűsíteni, értesítésekkel, emlékeztetőkkel, riportálható feladatokkal, naptáreseményekkel és automatizált ügyfél-kommunikációval.
Az Office42 által fejlesztett modulok a Bitrix24 rendszerbe integráltan, – annak minden előnyét felhasználva – az értesítések, üzleti folyamatok és a háttérben húzódó üzleti és logikai kapcsolatok egymáshoz kötését és riportálhatóságát kamatoztatva készültek. Ennek mentén az érkeztetés és iktatás modul használja a CRM rendszerbe feltöltött partnertörzset, továbbá a beérkező számlák és ezek tartalmi és formai jóváhagyását ezen modul keretin belül történik.
A szabadságmodul képes kiszámítani a munkavállalóról feltöltött adatok alapján a neki járó szabadságnapokat, riportálni a már kivett és a még bent lévő szabadságokat, amely továbbítható a bérszámfejtés számára, valamint jóváhagyási folyamat szabályozza a szabadságok felhasználását.