Esettanulmány címe:
Hogyan érhető el az üzleti terv, mely kollégák vannak hatással az eredmények megvalósulására? Milyen tényezők befolyásolják az eredményességet. Teljesítmény alapú kontroll, motiváció..
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél a kereskedelem területén - non-stop - nyitva tartással üzemeltet kiskereskedelmi egységeket. Országos viszonylatban - több telephelyen - 40 fő körüli átlagos létszámmal. Éves árbevétele meghaladja a 300M forintot.
Erős konkurenciákkal, folyamatos versenyhelyzetben, gyakorlatilag naponta kell árversenyben, a szolgáltatás minőségében felvennie a versenyt egy olyan kereskedelmi/szolgáltatói szegmensben, ahol a munkaerő megtartása, a minőségi munka terén történő fejlődés és a tervezett árbevétel elérése alapvető célkitűzés!
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Adott vállalat megoldandó problémája többrétű:
Kiváltani a különböző kimutatásokat, az elemzésekre fordított erőforrást. A különböző platformokon történő munkavégzést. Létrehozni egy – cégre szabott – rendszert, mely képes alkalmazkodni a sajátosságokhoz, megfelelő rugalmasságot biztosít a tevékenységében! Segíti a menedzsment munkáját a kontrolling és döntéstámogatás terén.
A közvetlen értékesítésben/ szolgáltatásban részt vevő munkavállalók minőségi munkájának kontrollja. Dolgozók adott területen végzett terv/tény alapú teljesítéseinek visszajelzése, illetve folyamatos kontrollja/riportálása. Ugyanezen munkavállalók teljesítmény alapú jutalmazásának lehetőségét megteremteni! Ösztönző megoldások kialakítása, projektek bevezetésének (IT) infrastrukturális támogatása.
CRM bevezetése, főképpen – a cég működési területére koncentráltan - a panaszkezelésekre irányulóan.
Megszüntetni az időigényes elemzések kimutatások jelenlegi rendszerét úgy, hogy az információk – jogosultsági szintenként – elérhetőek legyenek. Támogassa a táv és csoportos munka lehetőségét.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az igényeket illetve a munkafolyamatokat megvizsgálva nyilvánvalóvá vált, hogy egy olyan VIR rendszer igénye van a vállalkozásnak, ami egyedi ”testre szabott” fejlesztést igényel. Egy olyan menedzser információs rendszer bázisalapra épített fejlesztést (MIS) valósítottunk meg, melyben a cég eredményességi/értékesítési mutatóiból indultunk ki. Tettük ezt olyan – kivételes módon – amelyben az általános értékesítési és egyéb adatokon felül, már egyéni szintre lementünk a dolgozók által megvalósított ”értékek” vonatkozásában. (itt kiegészítés képen már mobil technikát is alkalmaztunk) Ezt követően építettük ki – modul szinten - a különböző elvárásokhoz igazodó paneleket, melyeket egységes rendszerré integráltuk. A rendszer ezt követően alkalmassá vált naprakész információt biztosítani annak a vezetői rétegnek, akik közvetlen vagy közvetett módon hatással vannak a tény-terv alapú eredmények elérésére. Folyamatosan reális képet képes adni – kontroll alatt tartja - az üzleti folyamatokról, külön kontrollálja és ellenőrizhetővé teszi az eltérő munkakörökben tevékenykedők munkáját. A kontroll kiterjed a dolgozók munkájától, a telephelyek vezetőin át, egyedi projekteken keresztül, akár a teljes cég munkájára. Támogatja a szervezeti munkát, annak célját. A megvalósult modulokkal képessé vált a vállalat adott üzleti területeinek valós kontrolljára és egy növekedési pályára állításra.
A rendszer bevezetését követően olyan naprakész információval látta el a menedzsmentet, mely biztosította a növekedését, megfelelő döntések meghozatalát. Elősegítette a minőségi munka/munkavállaló egységét. Rámutatott a fejlesztendő területekre, lekövette az ebből adódó projektek ”hasznosságát” Egyszerűsítette a napi feladatokat, energiát és időt szabadított fel!