Adatlap


Esettanulmány címe:
Visual Apolló ügyviteli rendszer bevezetése egy kereskedelmi cégnél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Nyugatmagyarországi székhelyű Cég, meghatározó szereplője az elektronikai eszközök kereskedelmének és a jövőben is azok szeretnének maradni. A Cég folyamatosan fejlődik, megújul és céljuk, hogy még rugalmasabban reagálhassanak a kor és a piac diktálta kihívásokra. Minden évben az innovációt és a növekedést határoznak meg fontos célként. Ennek jegyében évente több mint 300 új termék jelenik meg kínálatukban. Nagy figyelmet fordítanak termékeik versenyképességére, állandó minőségellenőrzésére, és a termékcsomagolások egységes megjelenítésére a piaci igényeknek megfelelően.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Átfogó informatikai megoldásra volt szükség. Olyan integrált rendszerre, ami teljes körűen kiszolgálja a különböző területek igényeit. (Front és Back Office). A korábban célként meghatározott folyamatos innováció részeként új vállalatirányitási rendszer bevezetése mellett döntött a vezetőség. A korábban használt rendszer és vállalati működés és struktúra nem volt megfelelő, nem tudta követni a piaci növekedéssel járó feladatokat. Kulcsfelhasználók bevonásával teljes vállalati működés átvilágítása során megtervezték az új rendszer bevezetésének feladatait. Összegyűjtötték az elvárásokat az új programmal kapcsolatosan és megkezdődött a az ajánlatok bemutatók megtekintése. A többlépcsős válogatás és bemutató eredményeként a Viusal Apolló vállalatirányítási rendszer mellett döntöttek.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Első körben a megfelelő technikai féltetlek megteremtésére volt szükség. Új hálózat kiépítése, új szerverek beszerzése és üzembehelyezése. Rendszertelepítés, felhasználói körök kialakítása, törzsadatok előzményadatok (nyitó) migrálása. Célcsoportos rendszer betanítás, előre nem látható és a bevezetés közben felmerülő problémák feladatok megoldása. Az új rendszer bevezetésével megszűntek a többszöri felesleges adatbevitelek. Több év alatt hatalmasra duzzadt partnertörzs és cikktörzs „tisztítása” megtörtént. A felhasználók tevékenységének egyedi azonosítóval és időbélyeggel történő nyomón követése átláthatóvá tette a keletkezett adatokat, bizonylatokat és azok keletkezési körülményeit. Analitikák és az új rendszerben található előre paraméterezett automatizmusok segítségével gyakorlatilag megszűnt az adatkonzisztencia. Átláthatóvá vált a különböző területek működése, eredménye és ráfordításai. A vezetőség végső információs igénye (pl. kintlévőségi lista) naprakészen bármikor rendelkezésre áll és lekérdezhető. Adminisztrációs folyamatok (pl. pénztár kezelése, raktári bevételezések) időigénye lecsökkent. A szabályos működés és jogszabályi követés teljes mértékben megvalósult. Több idő maradt olyan elemzések és ellenőrzések elvégzésére, mely tovább javíthatják és erősíthetik a cég piaci pozícióját.