Esettanulmány címe:
Mezőgazdasági Információs rendszer és hibrid ügyviteli rendszer fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
E- Consultancy Kft általános ismertető: A vállalkozás 2009.-ben alakult azzal a határozott elképzeléssel, hogy az akkor és jelenleg is piacon működő könyvelő, adótanácsadó és bérszámfejtő cégekhez képest merőben újszerű szolgáltatást tudjon nyújtani. A vállalkozás több lépésben bővítette alkalmazotti létszámát és ezen bővítéssel párhuzamosan fokozatosan bővült a tevékenységi kör is. A kezdeti pénzügyi tanácsadás először kibővült a könyvelési szolgáltatással, ezt követte a bérszámfejtési tevékenységgel, majd legutoljára a létesítmény üzemeltetési szolgáltatással. A vállalkozás a jelen pályázat segítségével kíván a meglévő ügyfelei részére olyan egyedülálló szolgáltatást nyújtani a piacon. A vállalkozás jelenlegi ügyfélköre a szállítmányozás, termelés, és mezőgazdaság területéről tevékenykednek. A vállalkozásunk foglalkoztatotti létszáma 2016.-ban már 16 fő.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A digitális eszközök az elmúlt évtizedben jelentek meg a mezőgazdaságban, és azóta is megállíthatatlanul terjednek. A kereskedők érdekeltek abban, hogy ezeket az eszközöket értékesítsék, mindennaposak a meteorológiai állomások, szenzorok, a high-tech, önjáró gépek vagy a precíziós technológiával kapcsolatos megoldások, de ezeknek az előnyeit a termelők valójában nem tudják élvezni és kihasználni. Ennek az egyik oka az, hogy az eszközök használatát meg kell tanulni, erre azonban nem igazán van megfelelő és független képzési forma. A másik hibaforrás pedig az, hogy ezeknek az eszközöknek az intergrált rendszerbe szervezése nem megoldott, és
a keletkező hatalmas adatmennyiséget nem látják strukturálisan a gazdák és a termelőcégek, tehát nem tudnak belőlük egyértelmű következtetéseket levonni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az AgroVIR egy komplex vállalatirányítási, termelésirányítási, döntéstámogató rendszer, ami a mezőgazdasági vállalkozások termelési folyamatainak ellenőrzésére, tervezésére készült.
Számos integrált funkcióval rendelkezik, elsősorban közepes és nagyüzemek számára lett tervezve. Azonban az ügyfeleik közt megtalálhatók őstermelők, családi gazdaságok, cégcsoportok és termelői csoportok egyaránt.
Ez a termék egy speciális farm management szoftver, amely a nagyobb mezőgazdasági vállalkozások speciális igényeinek, elvárásainak felel meg.
Miért jó ez:
• Naprakész, pontos önköltség számítás
• Több céges konszolidált kezelés
• Széleskörűen állítható felhasználói jogosultsági szintek
• Teljeskörű készletkezelés
• Speciális mezőgazdasági beszámolók elkészítése, elektronikus feladása (Gazdálkodási Napló, Permetezési Napló, Nitrát jelentés, gázolaj jövedékiadó visszaigénylés)
• Földügyek, föld tulajdon viszonyok, földbérletek, földbérleti díjak kezelése
• Interface-ek mezőgazdasági IT megoldásokkal (üzemanyagkút, hídmérleg, gabona analizátor stb.)
• Interface könyvelési számviteli megoldásokkal (pl.: Microsoft Dynamics Axapta, Navision, IB System, Forrás SQL stb.)
Egyrészt segít abban, hogy az adatokat átlássuk, elemezzük, másrészt támogatást ad ahhoz, hogy ezekből az adatokból meghozzuk a helyes döntéseket. Konkrétan azokat, amelyekkel spórolni tudunk, amelyekkel hatékonyabbak lehetünk.
Megszűnnek a párhuzamos nyilvántartások, naprakészen láthatjuk, hogy mi történik a gazdaságunkban, vissza tudunk nézni, és láthatjuk egy-egy döntésünk következményét a pénztárcánkra.
A vezető, tulajdonos folyamatosan nyomon követheti gazdálkodásának apró részleteit. Akár az apróságnak tűnő adatokból összerakva az információkat a nagy egészig, vagy fordítva, egy átfogó, jellemző számból leásva a termelés legapróbb mozzanatáig, így igazolva, vagy megkérdőjelezve az egyes döntéseket.